Search This Blog

Sunday 17 March 2013

Sephora Nederland Sluit!

Een paar dagen geleden werd ik wakker met schokkend nieuws! Op de facebook van Sephora Nederlands stond een alinea met de mededeling dat er op e site van Sephora een aankondiging is dat de Sephora filialen in Nederland gaan sluiten.

Op zich niets vreemds aan, kan gebeuren, misschien tegenvallende verkoopcijfers of andere redenen.

Wat wel vreemd is, is dat vlak na de mededeling het Twitter en het Facebook account van Sephora Nederland verwijderd waren en er geen vragen meer beantwoord konden worden. Het gerucht ging dat Sephora gehackt was of dat het een vervroegde 1 April grap was.

Helaas is dit niet waar en gaan de filialen van Sephora zeker sluiten, dit zal het geval zijn na 31 mei. Alle filialen, het zijn er volgens mij 13 in de V&D, zullen vanaf 1 Juni gesloten zijn.

Dit zijn de filialen:

  • Rotterdam
  • Utrecht
  • Maastricht
  • Haarlem
  • Breda
  • Roermond
  • Den Bosch
  • Den Haag
  • Leidschendam 
  • Amstelveen
  • Almere
  • Hilversum
  • Groningen


Het is niet duidelijk of er een uitverkoop zal plaats vinden, of dat alle producten terug worden gestuurd naar het distributie centrum en verdeeld worden over de andere filialen in het buitenland.

Ik wilde graag het stukje van de site hier plaatsen maar dat gaat niet, klik hier als je het stukje alsnog wilt lezen.

In het stukje is te lezen dat Sephora zich wil richten op de internationale markt, nu vraag ik me af, is Nederland niet internationaal?

Een vreemd besluit, maar we moeten het er maar mee doen. Ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen rond het sluiten van Sephora Nederland.

Tot het zover is, kunnen we nog even genieten van merken als: Urban Decay, Too Faced en Make Up For Ever. Deze merken zijn nergens anders in Nederland te verkrijgen.



Over een paar maanden zullen we dit niet meer tegenkomen in Nederland, wat er voor de Sephora in de plaats komt is onduidelijk. Er zijn al V&D die een filiaal van de Ici Paris XL hebben, of dit overal zal gebeuren weten we niet! Hopelijk komt er een leukere make-up store voor terug, en wie weet wel met Urban Decay, Too faced, Make Up For Ever, Sleek, Wet n Wild en meer merken die hier niet te verkijgen zijn!

Sephora we ( ik zeker) zullen je missen in de V&D en mijn shopping trips zullen een stuk minder leuk zijn, zonder het wegkwijlen bij de prachtige producten en het mooie strakke logo met de bekende strepen!



No comments:

Post a Comment